Úterý, 16 dubna, 2024
- Komerční sdělení -magazin
HomeRady a NávodyAko nestratiť klientov pri nutnom zdražovaní?

Ako nestratiť klientov pri nutnom zdražovaní?

V posledných mesiacoch a rokoch dochádza takmer všetko a aj to, čoho je ešte dostatok, prudko zdražuje. To sa samozrejme odráža aj vo výsledných cenách pre zákazníkov. Zdražovanie nás obklopuje jednoducho všade.

Ako nestratiť klientov pri nutnom zdražovaní?

Ako si však aj napriek tomu udržať zákazníkov? A je zdražovanie skutočne jediná stratégia prežitia? Na to sme sa pozreli v spolupráci s Cashbot.cz.

Chcete zvýšiť ceny? Zhodnoťte svoje pocity zo zdražovania
Navyšovanie cien je normálne a občas to bez neho jednoducho nejde. To samozrejme neznamená, že s tým budú vaši zákazníci spokojní.

Len sa zamyslite, aké to je, keď ste sami v opačnej situácii. Chcete si kúpiť svoju obľúbenú pochúťku a zrazu pozeráte, že ste za ňu zaplatili pokojne o 20% viac.

Takýto prístup od dodávateľa rozhodne nepoteší nikoho. Napriek tomu, že sa zdraženie dá pochopiť, je hlavne o prístupe a komunikácii so zákazníkmi.

Ako na to ísť správne?

Otvorená komunikácia
Každá spoločnosť aj každý živnostník má na zdražovanie dôvody.

Môže ísť napríklad o spomínané zdražovanie materiálov, energií a záloh. Rovnako tak ale môžete zdražovať napríklad preto, že sa zvyšuje kvalita vašich služieb alebo skrátka potrebujete nastaviť novú cenovú stratégiu aj kvôli tomu, že je toho na vás práve príliš veľa.

Nech už je za zdražovaním čokoľvek, najdôležitejšia je správna komunikácia smerom k zákazníkom.

Nebojte sa úprimnosti.

Zdražujete, pretože chcete lepšie platy pre svojich zamestnancov?

Pretože sa zdražujú materiály, ktoré pre svoju prácu potrebujete?

Oznámte to.

Rovnako tak sa nebojte ani povedať, pokiaľ zdražujete kvôli zvyšujúcej sa úrovni vašich služieb.

Zdražovanie komunikujte včas
Ďalším dôležitým bodom pri zdražovaní je upozorniť zákazníkov včas.

Pokiaľ im zo dňa na deň oznámite, že už s ďalšou faktúrou zaplatia výrazne vyššiu cenu, radosť rozhodne mať nebudú.

Zdražovanie sa pokúste komunikovať aspoň s dvojmesačným predstihom.

Dôležité je aj koľko
Jedným z ďalších dôležitých bodov je čiastka, o ktorú zdražíte.

K tomu je vždy nutné pristupovať opatrne a vždy je lepšie zdražovať postupne po menších percentách, než na zákazníka naraz vypáliť cenu o 20% vyššiu oproti minulosti.

Väčšinou sa môžete držať pravidla, že je vhodné zdražiť maximálne o 10% zo súčasnej ceny, to je ešte čiastka, s ktorou sa zákazníci zmieria. Čokoľvek nad tým už môže predstavovať problém aj pre tých najlojálnejších.

- Komerční sdělení -pr clanky

Najnovjše články